Behöver ni hjälp med arbetstillståndsärenden?

Vi hjälper era anställda från utlandet att få arbetstillstånd i Sverige. Kontakta oss så berätter vi mer.

"Relocation as a Service"

Vi hjälper svenska företag att möjligöra anställning av internationell kompetens genom att erbjuda “Relocation as a Service”. Ni anställer världen över – vi löser arbetstillstånd. Behöver ni även hjälp med parktiska frågor som boende och myndighetsärenden så hjälper vi mer än gärna till.

Låter det intressant? Ta kontakt med oss så berättar vi mer.

passport, visa, border-3127925.jpg

Arbetstillstånd.

Att ansöka om ett arbetstillstånd kan ibland vara en komplex och tidskrävande process. Ni som arbetsgivare måste sätta er in i Migrationsverkets regelverk  samt skaffa er en uppfattning om processen. 

För att lyckas behöver ni samla in all dokumentation, fackliga yttranden, samt se till att ansökan är korrekt ifylld och komplett. Dessutom måste ni ta hänsyn till att det tilltänkta startdatumet ska matcha någorlunda väl med migrationsverkets beslutsdatum, vilket kräver att ni har koll på Migrationsverkets ledtider när ni skickar in ansökan.

Detta är inget ”rocket science” och vi tror att dem flesta företag skulle kunna klara det alldeles utmärkt själva om man avsätter tid och resurser samt håller sig uppdaterad med de ständigt föränderliga regelverk och praxis inom området.

Specialisthjälp.

Vi på Intertalents erbjuder professionell hjälp genom vår specialkompetens inom områdena – arbetstillstånd och arbetskraftsinvandring. 

Vi är ett av Migrationsverket certifierat bolag och enligt överenskommelsen hanterar Migrationsverket de kompletta ansökningar vi skickar in inom 10–20 dagar. Just nu har dock Migrationsverket hög arbetsbelastning och ledtiden är ca. 45 dagar. Vi hjälper även era nyanställda från utlandet med bostadssökning samt myndighetrelaterade ärenden.

Har ni frågor eller ett konret fall ni vill ha hjälp med? Boka ett kostnadsfritt möte med oss så hjälper vi er. 

Arbetstillstånd

Vi projektleder hela processen tills er nya anställd får ett arbetstillstånd och kan resa in i Sverige.

  • Vi håller kontakt med den anställda
  • Vi samlar in relevanta dokument
  • Vi säkerställer regelefterlevnad och korrekthet av ansökan
  • Ärendet avslutas när Migrationsverket utfärdar arbetstillstånd

Tid: 10-20* arbetsdagar efter att en komplett ansökan skickas in till Migrationsverket. 

15 000 SEK

* Processtiden kan variera baserat på arbetsbelastningen hos Migrationsverket.

Boende

Vi identifierar era anställdas behov och matchar relevanta boenden i varje enskild situation.     

  • Boende- och budgetanalys
  • Bostadsmarknadsanalys och boendematchning
  • Konsultation och guidning 
  • Vi säkerställer hög service och kundnöjdhet

Tid: 1-2* månader efter att vi har tagit emot förfrågan

20 000 SEK

* Den faktiska tiden kan variera baserat på dem individuella behoven och den gällande bostadsmarknadssituationen vid varje tillfälle.

Myndighetsärende

icon, silhouette, scales-1302201.jpg

Vi hjälper och guidar er och era relocerade anställda i alla praktiska och juridiska aspekter som de och deras anhöriga kan behöva.

  • Folkbokföring hos Skatteverket & Personnummer
  • Bankkonto, Svenskt ID, Bank ID
  • Försäkringskassan 
  • Andra relaterade ärenden

Tid: 1-2* månader, efter att vi har fått in förfrågan

 5 000** SEK

* Handläggningstider på Skatteverket kan variera baserad på arbetsbelastning.

**Ett standartärende tar ca. 5 timmar. För ett utökat ärende debiterar vi 1 000 SEK/h efter ert godkännande.

Om oss.

Vi på Intertalents (Intertalents Consulting AB, Org. nummer: 559364-1748) är ett av Migrationsverket certifierat bolag och har ett fast-track access. Detta innäbar att vi har direktkontakt med alla beslutsfattande arbetstillståndsenheter hos Migrationsverket och deltar i möten för att hålla oss uppdaterade inom gällande regelverk och praxis.

Vi är meddlemmar hos Svenskt Näringsliv och Almega och alla våra anställda omfattas av kollektivavtal.